دیوارچینی ساختمان

اگر خدمات نظافتی،تعمیراتی، تاسیساتی لازم دارید همین الان نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

اصول دیوارچینی ساختمان

آخرین مقالات

دیوارچینی یکی از کارهای اساسی و مهم ساختمان است که شاید به ظاهر کار ساده ای به نظر برسد ولی در استحکام و مقاومت ساختمان تاثیر بسیاری دارد. در صورتی که دیوارچینی به درستی انجام شود، ساختمان در برابر عوامل طبیعی همچون سیل و زلزله مقاومت بیشتری خواهد کرد. به همین دلیل برای این کار که جزو اصول بازسازی خانه است باید افراد حرفه ای و کاربلد را استخدام کرد تا با اطلاع از اصول دیوارچینی ساختمان کیفیت آن را تضمین کنند.

در تیک شهر این امکان وجود دارد که شما بتوانید هر تخصصی را جهت انجام کار  خود را انتخاب و با ما تماس بگیرید تا متخصص آن در کمترین زمان برای شما ارسال شود. این می تواند شامل سیمان کاری کف، نظافت منزل، برقکاری، … باشد.

لطفا جهت درخواست دیوارچینی ساختمان و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان شرکت:

09101850071

09101850061

پشتیبانی:

09120267980 

02166912284

دیوارچینی چیست؟

دیوارچینی یکی از مراحل ساخت و ساز ساختمان است که نیروی متخصص با استفاده از ملات مخصوص دیوار را بر روی یکدیگر به صورت صاف و اصولی قرار می دهد. این مرحله در ساختمان اهمیت بسیاری دارد زیرا در صورت مقاومت از ریزش دیوار و آسیب های جانبی آن جلوگیری می کند. نوع مصالح و ابزارهای استفاده شده در دیوارچینی نیز بر روی کیفیت ساختمان تاثیر می گذارد. در صورت عدم رعایت اصول دیوارچینی در ساختمان در آینده احتمال بروز مشکلاتی همچون عبور سر و صدا و ریزش ساختمان را رقم می زند.

مصالح مورد نیاز برای دیوارچینی

برای استحکام و دوام دیوارها از مصالح مختلفی استفاده می کنند. در زیر به برخی از مصالح رایج دیوارکشی اشاره می کنیم:

ملات

ملات در واقع حکم چسب را در دیوارچینی ایفا می کند. سیمان و آهک و ماسه ترکیبی بسیار مناسبی است برای دیوارچینی که به اصطلاح به آن ملات می گویند. البته ملات به تنهایی مقاومتی ایجاد نمی کند. برای این کار از دوغاب سیمان استفاده می کنند تا چسبندگی و مقاومت ملات افزایش یابد. ساخت ملات کار ساده ای نیست و در لیست اصول دیوارچینی ساختمان قرار می گیرد. افراد حرفه ای در این زمینه با ترکیبات ملات و میزان آن آشنایی کاملی دارند و به خوبی می دانند که چگونه از آن استفاده کنند.

آجر

از دیگر قطعاتی که برای دیوارچینی به کار می رود می توان به آجر اشاره کرد. ترکیب خاک رس، سنگ، سیمان و آهک قطعه ای بسیار مستحکم و کاربردی به نام آجر را به وجود می آورد. آجر در ابعاد و اندازه ای استاندارد موجود است و باید به ترتیب و با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار گیرند. همچنین برای چسبندگی آجرها در کنار یکدیگر از ملات استفاده می کنند. البته تنها وجود آجر و ملات برای افزایش استحکام و دوام دیوارها کافی نیست. برای این کار کارگر ملزم به اطلاع از اصول دیوارچینی ساختمان را دارند.

دیوارچینی ساختمان
دیوارچینی ساختمان

بلوک

بلوک یکی دیگر از مصالح رایج برای دیوارچینی است که همانند آجر باید به صورت اصولی بر روی هم چیده شوند. این مصالح از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند مقاومت ساختمان را تضمین کنند. ولی این ابزار مستحکم نیز همانند آجر نیاز به ملات و ترتیب خاصی می باشد. کارگران ساختمانی به خوبی با اصول دیوارچینی ساختمان آشنایی دارند و به بهترین روش ممکن آن را انجام می دهند.

نحوه دیوارچینی ساختمان

رعایت ترتیب در دیوارچینی لازم یک ساختمان مستحکم و بادوام است. در زیر به مراحل دیوارچینی ساختمان اشاره می کنیم:

چیدن ردیف اول دیوار

چیدمان ردیف های اول دیوارچینی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این کار افراد باتجربه از یک نخ و یا گچ استفاده می کنند تا صاف بودن دیوار مطمئن شوند. قرار دادن شمشه فلزی در ابتدا و انتهای دیوار از دیگر مراحل دیوارچینی به شمار می رود. استفاده از گونیا نیز در دیوارچینی الزامی است. در غیر این صورت پروسه نازک کاری با شکل مواجه خواهد شد. اگر شما نیز تخصص و تجربه ای در این زمینه ندارید با متخصصین ما تماس بگیرید.

ریختن ملات

پس از این که ردیف آجرها را در کف زمین قرار دادید نوبت به ریختن ملات می رسد. در بالا به ترکیبات ملات اشاره کردیم. این مصالح باید از پیش آماده گردد تا کار شما سریع تر انجام شود. میزان ملات باید قابل کنترل باشد زیرا کم و یا زیاد بودن مصالح بر روی مقاومت و کیفیت دیوارچینی تاثیر می گذارد. بنابراین انتخاب میزان صحیح ملات بر روی آجر و یا سایر مصالح از جمله اصول دیوارچینی ساختمان به شمار می رود که باید رعایت گردد.

هزینه دیوارچینی ساختمان

همان طور که در بالا اشاره کردیم، برای دیوارچینی ساختمان نیاز به مصالح مختلفی است. تامین مصالح دیوارچینی اغلب با بودجه کارفرما صورت می گیرد. همچنین دستمزد کارگر نیز باید در هزینه دیوارچینی ساختمان قرار گیرد. شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر ارزان ترین هزینه دیوارچینی ساختمان را برای مشتریان خود تخمین زده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست هزینه دیوارچینی با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

استاندارد دیوارچینی ساختمان

رعایت استاندارد و اصول دیوارچینی ساختمان این امکان را به شما می دهد که ساختمانی بسیار مستحکم و بادوام را بنا نهید. کارگران باتجربه ابتدا مصالح و سایر ابزارهای مورد نیاز برای دیوارچینی را فراهم کرده و سپس این پروسه را شروع می کنند. اصول دیوارچینی تیک شهر به شما می گوید که به چه صورت با دیوارچنی اصولی استحکام و دوام ساختمان را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با تیک شهر تماس حاصل نمایید.

اصول دیوارچینی ساختمان با تیک شهر

دیوارچینی و یا هر یک از کارهای ساختمان اصول خاص خود را دارد و نیازمند تخصص و مهارت می باشد. عدم تجربه و تخصص کافی در دیوارچینی استحکام و مقاومت ساختمان را کاهش می دهد. به همین دلیل برای دیوارچینی اصلی می بایست از افراد ماهر و باتجربه کمک بگیرید. شرکت خدماتی تیک شهر انواع مهارت و تخصص ها را گرد هم آورده است. بنابراین برای رعایت اصول دیوارچینی ساختمان شرکت نظافتی تیک شهر بهترین گزینه به شمار می رود. شما به راحتی از طریق تماس تلفنی می توانید بهترین کارگر ساختمانی را استخدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *