نظافت کارخانه های صنعتی

اگر خدمات نظافتی،تعمیراتی، تاسیساتی لازم دارید همین الان نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

نظافت کارخانه های صنعتی

تولید انواع محصولات صنعتی حجم بالایی از آلودگی و گرد و غبار را ایجاد می کند. از طرفی به دلیل وجود کارمندان شرکت و محصولات باید همواره محیط را بهداشتی و تمیز نگه داشت. همچنین این حجم گرد و غبار می تواند باعث آسیب دیدن دستگاه های صنعتی شده و هزینه بالایی را رقم بزند. بنابراین نظافت کارخانه های صنعتی باید به صورت مرتب انجام شود.

ولی تمیز کردن کارخانه ها به دلیل متراژ بالا به صورت سنتی امکان پذیر نیست. بنابراین باید با قطعات صنعتی پیشرفته و مدرن محیط کارخانه را نظافت کرد. تیک شهر با در اختیار داشتن بهترین ابزارهای نظافتی کارخانه و کارگاه صنعتی را کاملا تمیز و ضدعفونی کند.

لطفا جهت ارسال نیروی خدماتی به کارخانه و محل کار و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان شرکت:

09101850071

09101850061

پشتیبانی:

09120267980 

02166912284

جارو کردن کفپوش کارخانه

وجود آشغال های سطحی موجود در کفپوش سالن های صنعتی از نظر بهداشت مورد تایید نمی باشد. برخی از آشغال ها را می توان با دست از بین برد.

شرکت های کوچک این کار با با کمک نیروهای خود انجام می دهند. ولی کارخانه های صنعتی برای این کار از تجهیزات صنعتی همچون جاروهای بزرگ بهره می برند. برداشتن آشغال های کفپوش با استفاده از جاروهای صنعتی نهایت بین دو الی سه ساعت طول می کشد و پس از آن سالن برای لکه زدایی و ضدعفونی آماده می گردد.

بهینه سازی سالن

یکی از مهم ترین دستورالعمل های وزارت بهداشت تمیز کردن و ضدعفونی کردن سالن است. پس از این که سالن را با استفاده از دستگاه های پیشرفته جارو کردید، باید با استفاده از شوینده های بهداشتی و تایید شده کفپوش را ضدعفونی کنید.

شاید در گذشته این کار برای شما سخت و زمان بر باشد ولی امروزه این کار به راحتی و با استفاده از کف شورهای صنعتی قابل انجام است. در نتیجه نه تنها تمیزی ظاهر کفشورها، بلکه باطن آن نیز باید در اولویت قرار گیرد.

شستشوی تجهیزات کارخانه

در هنگام نظافت کارخانه های صنعتی باید به دستگاه ها توجه ویژه ای داشته باشید. همان طور که می دانید تجمع چربی و آلاینده ها بر روی دستگاه های صنعتی عمر مفید آن را کاهش می دهد. به همین دلیل باید به صورت مرتب تجهیزات و دستگاه های صنعتی را تمیز کرد.

برخی از افراد با استفاده از فشار آب قوی آلاینده ها را از روی تجهیزات و دستگاه ها برمی دارند. این کار می تواند باعث آسیب به دستگاه شود. بنابراین بهترین راه تمیز کردن تجهیزات صنعتی و دسترسی به سطوحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی، واترجت های صنعتی می باشد.

نظافت کارخانه های صنعتی چه اهمیتی دارد؟

تمیز کردن و نظافت کارخانه های صنعتی بر روی سلامتی کارکنان و کارگران، تاییدیه وزارت بهداشت، سلامت محصولات و دستگاه های صنعتی تاثیر می گذارد. بنابراین عدم رعایت اصول بهداشت و آلوده بودن محیط مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. در وهله اول تمیز بودن محیط های صنعتی باعث افزایش بازدهی می شود. بدین صورت که کارکنان با کار کردن در محیط های تمیز و درخشان انگیزه و تمرکز بیشتری پیدا کرده و کار خود را بهتر انجام می دهند.

ایمنی و بهداشت به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط است. بسیاری از آلودگی های به ظاهر بی خطر می تواند خطرات بسیاری را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال ریخته شدن چربی و روغن بر روی زمین می تواند باعث آسیب دیدن کارگران شود. یا آلاینده های موجود بر روی دستگاه ها و تجهیزات صنعتی می تواند ایمنی را به خطر بیاندازد. بنابراین توصیه می کنیم که به صورت مرتب آلودگی های سطوح و دستگاه را از بین ببرید.

نظافت کارخانه های صنعتی
نظافت کارخانه های صنعتی

هزینه نظافت کارخانه های صنعتی

برای تمیز کردن کارخانه های صنعتی باید هزینه پرداخت کنید. اگر نظافت به صورت سنتی و توسط نیروی انسانی انجام شود، نیاز به نظافتچیان بیشتری است و در نتیجه هزینه افزایش می یابد.

ولی نظافت کارخانه های صنعتی با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته صنعتی زمان بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین هزینه نظافت کارخانه های صنعتی به نحوه نظافت بستگی دارد. شرکت نظافتی تیک شهر این کار را با ابزارهایی پیشرفته انجام می دهد و قیمتی رقابتی دارد. برای استعلام هزینه ها تماس بگیرید.

دیگر خدمات نظافتی تیک شهر

دستگاه های نظافت کارخانه های صنعتی

با توجه به پیچیدگی و بالا بودن متراژ کارخانه های صنعتی، تمیز کردن محیط به روش سنتی زمان زیادی را از شما می گیرد و نتیجه مطلوب را نیز به دنبال نخواهد داشت. اسکرابر، جاروبرقی صنعتی و بخارشور مهم ترین دستگاه های صنعتی است که قابلیت های بسیار بالایی دارد. این دستگاه با قابلیت های بالای خود نظافت را در ساعاتی بسیار کوتاه امکان پذیر می کند. تسلط بر این دستگاه ها نیز اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه کارخانه های صنعتی برای نظافت سالن باید دستگاه های مدرن و پیشرفته ای را در اختیار داشته باشند. همچنین در صورت عدم دسترسی به دستگاه های مدرن صنعتی می بایست از شرکت های نظافتی مجهز کمک بگیرید.

اصول نظافت کارخانه های صنعتی

برای این که محیط به صورت کامل تمیز و ضدعفونی گردد، باید اصول و ترتیب نظافت را رعایت کرد. به عنوان مثال نظافت را باید ابتدا با تمیز کردن دستگاه ها و تجهیزات صنعتی شروع کنید. همچنین در انتها نیز باید به نظافت دیوار و کفپوش سالن بپردازید. برای کسب نتیجه بهتر باید نظافت را در روزهای تعطیل انجام داد. زیرا ترد در سالن و روشن بودن دستگاه ها می تواند باعث آلودگی مجدد کارخانه شده و کیفیت کار را کاهش دهد.

دستورالعمل نظافت کارخانه

فعالیت های ناشی از تولید به مرور گرد و غبار و ریزگردهای مختلفی را به وجود می آورد که برای سلامتی کارکنان ضرر بسیاری دارد. به همین دلیل شرکت هایی که به سلامتی نیروهای خود اهمیت می دهند دستورالعمل نظافت کارخانه را وضع کرده اند. این دستورالعمل شامل زمان دوره ای نظافت و نحوه انجام آن می شود.

همچنین تجمع ریزگرد و گرد و غبار بر روی دستگاه های صنعتی به مرور کارکرد دستگاه را با اختلال مواجه می کند. به همین دلیل برای کاهش هزینه های سرویس و تعمیر دستگاه های کارخانه و تضمین سلامت کارکنان می بایست به خوبی محیط تمیز گردد. البته این دستورالعمل نظافت قراردادی است که بین کارفرما و نیروی خدماتی بسته می شود. ولی یک سری دستورالعمل نظافت نیز وجود دارد که باید در کارخانه وضع گردد.

 از جمله بندهای این دستورالعمل می توان به تمیز کردن روزانه کفپوش سالن، گردگیری دستگاه ها، بهینه کردن سطوح کارخانه و … اشاره کرد. رعایت دستورالعمل نظافت کارخانه عمر دستگاه های صنعتی و سلامت کارکنان را تضمین می کند. ولی تنها نظافت کارخانه توسط پرسنل برای افزایش عمر دستگاه کافی نیست. بلکه باید سالن به صورت ماهیانه کاملا ضدعفونی گردد.

 شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر می تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد. در این حالت به صورت دوره ای و در یک زمان تعیین شده به کارخانه شما مراجعه کرده و کاملا دستگاه ها و سطوح سالن را ضدعفونی می کند.

دستورالعمل نظافت سالن تولید

رعایت استانداردها و اصول بهداشتی برای خط تولید خصوصا برخی از تولیدی ها همچون مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل اکثر شرکت ها و کارخانه های معتبر قوانینی را تحت عنوان دستورالعمل نظافت سالن تولید برای کارکنان وضع می کنند. کارکنان و نیروهای آن نیز ملزم به اطلاعت از این دستورالعمل می باشند.

 به طور کلی تجمع آلودگی بر روی دستگاه های صنعتی به مرور خسارات بسیاری را به وجود می آورد. همچنین این آلودگی های محیط در طول زمان بر روی سلامت افراد نیز تاثیرات منفی می گذارد. ولی این دستورالعمل های نظافتی تنها شامل نیروهای تولید نمی شود. بلکه مدیریت نیز موظف است که افرادی را برای تمیزکاری و نظافت استخدام کند. زیرا نیروها نمی توانند به درستی تمیزکاری و نظافت را انجام دهند.

 دستورالعمل نظافت سالن تولید برای صنف های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال شرکت تولیدکننده موادغذایی، دارو و محصولات بهداشتی باید حداقل هفته ای یک مرتبه سالن تولید را به صورت کامل تمیز و ضدعفونی کنند. ولی سالن تولید لوازم خانگی برای نظافت از سوی وزارت بهداشت سخت گیری زیادی ندارد و نظافت ماهیانه کفایت می کند.

به همین منظور سالن های تولید باید متناسب با صنف کاری خود برنامه و دستورالعمل خاصی را برای نظافت برنامه ریزی کرده و در چارچوب آن عمل نماید. شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر در راستای تمیزکاری و نظافت می تواند با برنامه های شما هماهنگ شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

ماشین نظافت سالن

کفپوش سالن ها به دلیل تردد در آن از سایر قسمت ها آلوده تر است. از طرفی تمیز کردن دستی سالن نظافت کاری سخت و زمان بر است. حتی برخی از شرکت ها به دلیل نوع کاربری نیاز است که هر روزه نظافت گردد.

 ماشین نظافت سالن از جمله ابزاری است که پروسه تمیزکاری و نظافت را برای افراد بسیار راحت و سریع کرده است. این دستگاه ها دارای یک فرچه در داخل خود است که از طریق مخزن تعبیه شده در آن آلودگی ها را مکش می کند. بدین صورت که این دستگاه شوینده را به کفپوش انتقال داده و آب های آلوده را دریافت می کند.

 این ماشین همانند سایر خودروها حرکت کرده و آلودگی ها را از روی کفپوش بر می دارد. البته برای جلوگیری از خراب شدن ماشین نظافت سالن بهتر است که ابتدا آشغال ها و سطحی را از روی کفوش برداشته و ابزارهای اضافی را در کناری قرار دهید. در حال حاضر انواع مدل های ماشین شستشوی سالن وجود دارد که شما با توجه به ابعاد و جنس کفپوش می توانید سالن را تمیز کنید. در میان تمام ماشین های شستشو اسکرابر رواج بیشتری دارد.

 زیرا این دستگاه قادر است که حجم بالایی از آلودگی را از روی سطوح برداشته و به صورت طولانی مدت کار کند. ولی با توجه به بالا بوده هزینه اسکرابر برخی افراد این کار را به شرکت های خدماتی نظافتی می سپارند. تیک شهر نیز از جمله شرکت هایی است که با در اختیار داشتن ابزارهای نظافتی پروسه تمیزکاری و ضدعفونی را بسیار راحت کرده است.

دستورالعمل نظافت محیط کار

محیط کار از جمله مکان هایی است که ما ساعت های اصلی روز را در آن سپری می کنیم. آلوده بودن محیط کار به مرور به سلامت کارکنان نیز آسیب می رساند. گاهی تاثیرات این آلودگی به قدری است که نمی توان به راحتی آن را جبران کرد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولیدی دستورالعمل نظافت محیط کار را برای کارکنان تعیین کرده اند تا با این روش سلامت نیروهای سالن تولید را تضمین کنند.

ولی این دستورالعمل به تنهایی کافی نیست و فقط برعهده نیروهای مشغول به کار نمی باشد. بلکه باید به صورت کامل محیط کار توسط یک فرد حرفه ای در این زمینه تمیز شود. همچنین با توجه به تردد بالا در محیط کار امکان آلودگی آن به انواع ویروس و باکتری نیز بیشتری است. از نظر اقتصادی نیز نظافت دوره ای محیط کار صرفه بیشتری دارد. زیرا برخی از دستگاه های صنعتی به گرد و غبار و ریزگردها حساس هستند و به سرعت آسیب می بینند.

بنابراین تمامی کارکنان شرکت موظف هستند که در چارچوب قوانین و دستورالعمل های محیط کار عمل کنند. شرکن خدماتی نظافتی تیک شهر می تواند با هماهنگی قبلی مسئولیت تمیزکاری و نظافت محیط کار شما را صفر تا صد برعهده بگیرد. خدمات این شهر محدود به منطقه و محله خاصی نیست و تمامی تهران و حومه را پوشش دهی می کند. شما نیز می توانید نظافت و تمیزکاری محیط کار را به نیروهای خدماتی تیک شهر سپرده و سلامتی کارکنان و دستگاه ها را تضمین نمایید.

دستورالعمل نظافت و ضدعفونی واحد های صنایع غذایی

مواد غذایی یکی از حساس ترین و مهم ترین صنعت غذایی است که باید تمامی نکات بهداشتی در آن رعایت گردد. در صورت وجود حتی ذره ای از آلودگی نه تنها مواد تولیدی مسموم می شود، بلکه این کار به تعطیلی خط تولید منجر خواهد شد. به همین دلیل وجود دستورالعمل نظافت و ضدعفونی واحدهای صنایع غذایی از جمله الزامات این واحد تولیدی به شمار می رود.

 در دستورالعمل نظافت هر یک از کارکنان وظیفه دارند که محیط اطراف خود را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنند. ولی با این وجود تمیز کردن کارکنان برای دریافت تاییدیه وزارت بهداشت کافی نیست. برای رسیدن به واحد تولیدی سالم و بهداشتی می بایست نظافت به صورت پیمانکاری به افراد حرفه ای سپرده شود.

 نیروی خدماتی نظافتی می بایست با انواع شوینده های بهداشتی آشنایی داشته و به خوبی نحوه استفاده از آن ها را بداند. در این صورت می توان تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت کرد. در صورت وجود حتی ضعیف ترین ویروس در صنایع غذایی این آلودگی وارد چرخه تولید شده و جان چندین نفر را به خطر می اندازد. دستورالعمل نظافت صنایع غذایی شامل تمیز کردن سالن، ضدعفونی کردن سطوح، تمیزی دستگاه ها و لوازم موجود در محیط، استفاده از لباس های فرم تمیز، ضدعفونی دست ها و … می شود.

هر گونه بی توجهی به دستورالعمل نظافت و ضدعفونی واحدهای صنایع غذایی می تواند آسیب های زیادی را به سلامت یک جامعه وارد کند. از این رو شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر بهترین نیروهای خود را برای تمیز کردن سالن های تولیدی اعزام می

نظافت کارخانه های صنعتی با تیک شهر

اگر به دنبال شرکتی هستید که بتواند با بهره گیری از تجهیزات مدرن و پیشرفته کارخانه شما را تمیز و ضدعفونی کند، با تیک شهر تماس بگیرید. شرکت خدماتی نظافتی تیک شهر تمامی ابزارهای مورد نیاز برای نظافت کارخانه های صنعتی را در اختیار دارد و بهترین نیروها را برای این کار اعزام می کند. همچنین نظافت در این شرکت تضمینی بوده و در صورت عدم رضایت شما از کارکرد نظافتچی می توانید درخواست نیروی جدید دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *